Gårdagens träningspass+ promenadbilder

Herregud vilket underbart väder det är ute idag!. Jag och Kiwi var ute på en riktigt lång promenad som säkert sträckte sig till 1,5 timme!. Det var hon som var grymt sugen då hon vägrade gå de vanliga rundan utan tog av på en mindre väg som ledde oss till strömmen där vi gick i ett strålande solsken. Kiwi träffade två st jättesöta vovvar som hette Malte som hon gillade jättemycket och de busade så mycket att de nästan krockade med ankorna som också var där. Den andra vovven hette Viggo och var bara 14 månader, kiwi är alltid väldigt lugn mot bebishundar så hon stod bara helt still medan Viggo ville kramas och brottas hihi.


Gårdagens träning:


Den gick helt ok faktiskt. Det blev inget PB men det var inte långt ifrån, tänkte gjort ett i marklyft men då jag tappade vort mig och blev lite O-fokuserad efter att ha pratat men Malin på gymmet så fick det räcka med det gamla vanliga på 85 kilo som max. Detta körde jag:


Marklyft: Som jag sa så gick det väldigt bra och jag känner att 85 kilo inte är något större problem längre, jag ska höja reps antalet lite och små börja lite på i alla fall 87 kg nästa vecka för att se hur det går. Det har varit grymt svårt att bli starkare i ryggen men nu börjar hakarna släppa sakta men säkert. 85kg*4reps*1-2 set totalt 4 set.


Hantelrodd: Har blivit min favoritövning för rygg då man kan få väldigt bra kontakt och kan köra riktigt tungt. 31,4 kg*3set*6reps och totalt 5 set. Här Joar jag också blivit förvånansvärt stark på sista tiden och det känns grymt roligt.


Lats bakom nacken och framför: Här gjorde jag 2 set av varje fram=48kg *6reps. Bakom=41kg*6reps


Stående vadpress: 34kg*2set*8reps och totalt 3 set. Denna maskin är grymt tung på gymmet vilket förklarar vikterna.


Cardio:

Blev en powerwalk i fina vädret på 30 min+ att jag var ute med Kiwi ca 60 min.


Sammanfattning av detta pass är att jag har grym träningsvärk idag i ryggen och då framförallt i korsryggen och en bit upp, marklyften kanske? :) . Känner även lite i vaderna. Väldigt snart blir det dagens pass som kommer att bli bröst och biceps men först ska jag fixa ordning mig.


Ses senare
/Ellie












Kiwi bara tokälskar allt som har med ankor att göra. Hon har två st mjukisankor hemma som hon alltid snuttar på innan hon ska sova. Rörliga ankor passar också väldigt bra!






Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0