Baka baka och ännu mera baka :)

Hej läsare!

Puhh jag hinner nog inte skriva så långt inlägg just nu för jag kom precis hem från Norells då jag hjälpt Malin med att baka, har varit där sedan 5 imorse så man kan lugnt säga att jag var uppe långt före tuppen haha!. Det är så himla roligt att baka och nu börjar jag faktiskt komma in lite lite i det, i alla fall vad gäller kassan och lite vad saker kostar. Jag vill vara så väl förberedd jag kan tills jag börjar på tisdag nästa vecka. Jag ska provjobba med Tjejen som ska sluta för första gången på torsdag då hon ska lära mig rutiner och mina arbetsuppgifter.


Har bakat semlor idag, speltbullar och lite andra småsaker. Det är så grymt kul!.


Idag har jag mycket att göra så jag kommer inte hinna träna. Nu har jag ju precis kommit hem då jag jobbat sedan 5 och slutade ca 10,15 och nu ska jag snart äta lunch för att sedan sticka iväg igen på företagsutveckling med jobbet och innan dess vid 14 blir det ett litet möte om hemsidan. Vet inte alls hur länge företagsutvecklingen ska hålla på men sedan vid 18 kommer min kostrådgivningsklient. Jag vågar säga att jag har lite att göra men jag älskar att ha saker att göra!.

Jag har tyvärr inte lagt in bilderna ännu från HEAT kvällen så jag får göra det ikväll det lovar jag.


Måste diska lite nu innan Malin kommer men ha en underbar dag så ses vi senare ikväll!

Kram /Ellie



Olle

Hur många rådgivningsklienter har du?

2009-04-07 | 12:48:55 |
?

Jobbar du gratis nu tills du ska börja "jobba"? vad är det för skillnad på det du gör nu och senare ska göra? det är väl samma jobb?

2009-04-07 | 12:49:33 |
Ellie

Olle: Jag har just nu bara 1 eftersom jag inte vill ha fler för tillfället eftersom jag kommer jobba tillräckligt mycket sen att jag inte kommer ha tid för att ha "ett annat jobb" utöver det. Sedan kommer jag att kunna använda mina kostkunskaper i mitt nya jobb också så jag ser det absolut inte som en brist utan snarare tvärtom.

2009-04-07 | 16:48:08 |
Ellie

?: Självklart jobbar jag inte gratis!. Det som är skillnaden nu är att jag hjälper min arbetskamrat att baka mest för min egen skull för att komma in lite mer i verksamheten och lära mig alla saker de gör. Sedan kommer jag mest arbeta i butiken och vara ansvarig för den, stå i kassan, ta hand om beställningar och mycket anant som rör företaget allmänt. Jag kommer därför inte baka lika mycket utan ta hand om många andra saker, självklart kommer jag också baka om det behövs men inte som jag gjort dessa gånger.

2009-04-07 | 16:51:25 |
Anonyma S

Har du F-skattsedel annars kan du råka illa ut med skatteverket.

2009-04-10 | 06:31:40 |
Ellie

Anonyma S: Nej det har jag inte, eftersom det är en mer avlägsen kompis så tycker inte jag det behövs, jag är dessutom grymt billig till de jag känner dessutom men självklart så skulle jag skaffa det om det skulle komma någon mer utomstående men just nu har jag sagt ifrån mig dessa eftersom jag som sagt har jobb nu :)...kram!

2009-04-10 | 11:06:53 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0